Na różnych stronach czy na obwołaniach rozwieszonych w mieście, można obecnie natknąć się na reklamy różnorakich agencji nieruchomości, jakie oferują działania w zakresie sprzedaży mieszkania czy innych posiadłości. Wiele osób frapuje się, czy takie biura mają rację bytu i jakie jest ich znaczenie w współczesnym biznesie. Wszystko to zależy od punktu widzenia danej osoby. Występują bowiem miarodajne różnice, które są uzależnione tym, kto często korzysta z usług tego typu firmy. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w wypadku, gdy ktoś chce pozbyć się mieszkania lub ewentualnie dla odmiany chce je kupić lub wynająć – sprawdź ANCHOR. Takie biuro nieruchomości ma okazję pomóc w rozreklamowaniu mieszkania lub odszukać potencjalnych klientów, którzy będą chętni na jego kupno. Mimo to, ma to też drugą odsłonę medalu. Kiedy taka agencja zbędzie mieszkanie, to przeważnie pobiera ona prowizję od jego wartości. Tego typu opłata pobierana jest w sposób różny. Część firm preferuje, by pokrywał ją nabywca, a inny odsetek obciąża nią osobę, jaka sprzedała własne miejsce zamieszkania.